Frokost & aftensmad

Græskar-rösti med parma og fetacreme

Sidder du inde med en rest hokkaido græskar, så er mit bud at du bruger den til disse græskar-rösti med parmaskinke og fetacreme. Spis dem til frokost, brug dem til forret eller noget helt tredje. God lørdag til jer alle!

Græskar-rösti med parma og fetacreme

Forb. tid30 min
Samlet tid30 min
Antal: 10 stk

Ingredienser

Rösti

  • ca. 300 g hokkaido græskar, skrællet og fintrevet
  • 2 løg, finthakket
  • 2 dl hvedemel
  • 1 æg
  • olie til stegning

Fetacreme

  • 100 g puk fetaost
  • 50-70 g creme fraiche 18 %
  • krydderurter (her persille, koriander, purløg)
  • lidt citron

Derudover

  • parmaskine
  • purløg
  • citron
  • frisk salat

Sådan gør du

Rösti

  • Din græskar skal rive/blendes til en hel fin konsistens. Da mit rivejern er ret groft, startede jeg med at rive det og pressede så det vand ud jeg kunne ved at duppe det med køkkenrulle. Derefter kørte jeg det igennem min minihakker sammen med løg, så det blev en helt fin, nærmest cremet konsistens.
    OBS: har du mindre eller mere græskar, så tilpas mængden af mel. Konsistensen skal være cremet og sammenhængende.
  • Kom det nu det i en skål sammen med mel, æg salt og peber og rør godt rundt.
  • Opvarm en pande til middel varme med olie. Tag en god spiseske af din dej og kom på pande. Brug en anden ske til forsigtigt at brede dejen ud, så du får en tynd og rund rösti.
  • Bag på begge sider, til de får lysebrune pletter og er gennembagt.

Fetacreme

  • Kom alle ingredienser i en minihakker og smag til med citron og krydderurter. Kom evt. mere creme fraiche i, hvis du ønsker at konsistensen er lidt tyndere.

Anretning

  • Anret dine små græskar-röstis med frisk salat, parmaskinke, fetacreme, en skive citron og purløg.

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Opskrift Vurdering